Prerana smrt Krzysztofa Kieślowskog 1996. godine oduzela je filmu jednog od njegovih velikih vizionara. Dekalog, Veronikin dvostruki život i trilogija Tri boje donijeli su Kieślowskom ugled filmaša svjetske klase. Kieślowski je bio poznat po svojoj suzdržanosti, pa čak i kritičnosti prema svojem radu i talentu, ali ove iskrene i detaljne rasprave dokazuju strast prema stvaranju filmova koja je pokretala život koji su remetili i Hitler i Staljin i naslijeđe koje su oni ostavili u Istočnoj Europi. Borba Kieślowskog za rad kao filmaša odraz je i borbe Poljske da potvrdi svoj identitet. Kada je 1989. godine srušen Berlinski zid, a istočnoeuropske države zbacile represivni sovjetski stisak, Kieślowski se okrenuo Francuskoj. Krečući se između Poljske i Francuske, Kieślowski je stvorio neke od najvažnijih filmski djela devedesetih.

Danusia Stok je spisateljica i prevoditeljica. Surađivala je kao prevoditeljica i istraživačica na brojnim dokumentarcima o Poljskoj, a bila je i suscenaristica filma Rad na crno Jerzyja Skolimowskoga. Od 1976. do 1981. godine živjela je u Poljskoj gdje je upoznala brojne vodeće poljske filmaše, uključujući i Krzysztofa Kieślowskoga. Iako sada živi u Engleskoj, Danusia Stok redovito posjećuje Poljsku te održava čvrste veze s filmskim krugovima u obje zemlje.